סיפור של אהבה תושיה ואומץ

 פתיחה ופרטים על האתר
 
 


באתר זה תמצאו את סיפור אהבתם  של מוטל וחנה קרופ. השניים  נולדו וגדלו בעיירה וורקוביץ', בחבל ווהלין, אז בתחומי פולין, כיום בשטח אוקראינה, בין הערים רובנה ודובנו.  בילדותם חיו חיים מלאים בעיירה. מוטל היה בן למשפחה שסחרה בפירות והתפרנסה יפה. בחופשות היה מוטל עוזר לאביו בעסקים. הם  היו עוברים בכפרים הסמוכים, כך גם הכיר מוטל את רוב בעלי הבוסתנים, שאביו עמד אתם בקשרי מסחר. דבר זה עזר לו מאוד במאבק ההישרדות בתקופת השואה. חנה ומוטל הפכו לזוג לפני המלחמה. למשפחתה של חנה הייתה חנות נעליים בוורקוביץ'. בתקופה השואה נאלצו השניים לברוח ממקום למקום, ממתבן למתבן, משדה חיטה אחד למשנהו, מחורשה לחורשה.  הם ניצלו ממש בנס כאשר הוריהם נהרגו לעיניהם באחד הימים כשנפגשו בחורשה ולא נקטו מספיק אמצעי זהירות.  מוטל קרופ כתב ספר שלם על העיירה, על תקופת ההישרדות הארוכה  בשואה, על שירותו בצבא האדום, על הניתוק מחנה שהייתה עמו במסתור כל השנים, על הדרך הקשה שעשה כאשר חיפש את חנה בכל אירופה. הספר  "בין ייאוש לתקווה" יצא לאור בהוצאת משרד הביטחון, בסדרה "לחיות! – עדויות הישרדות מהשואה". 
ציפי קרליץ לבית קרופ נולדה בס. מריה דה לאוקה - מחנה פליטים באיטליה, שם גידלו אותה הוריה עם כמה ילדים נוספים שנולדו במחנה. הזוג הגיע לארץ עם קום המדינה.   טלאור (טובה) סלע הבת הצעירה  נולדה בארץ.
 
הבנות החליטו להנציח את ההורים. מאוד מאוד חשוב להן כפי שהיה חשוב להוריהם שהסיפור שלהם לא יישכח.  שנים חנה ומוטל  אמרו לבנות, מי יזכור את הסיפור?  בעוד שנים רבות ישכחו שהייתה שואה כזו. חנה קרופ טענה כל הזמן שלא ניתן להבין את התקופה הזו. היא הייתה אומרת:  "אם נספר לא יאמינו לנו, כי איך אפשר להאמין".  
 
13 בספטמבר 1945 חנה כותבת מכתב בעברית
ממודנה שבאיטליה לאיטה ושלמה בחדרה ישראל
עם ברכת שנה טובה.
כיוון שהמשפחה תמיד ראתה בהנצחה גורם חשוב, יש הרבה מאוד חומר שנותר. התמונות שהשתמרו מן העיירה הן אוצר גדול, למרות כל הקשיים הצליחו השניים להציל תמונות מן העיירה. חלק מן התמונות אינן מזוהות אבל מנציחות חיים שלמים. חנה ומוטל מסרו עדות ל"יד ושם". האב מרדכי (מוטל) קרופ, למד צילום בצורה מקצועית במחנה המעבר באיטליה, ושם צילם תמונות מיוחדות של המקום, של משפחות שונות, ובעיקר של בתו התינוקת ציפי עם המשפחה.  בשנים הראשונות בארץ הוא הקים סטודיו לצילום, אך בסופו של דבר עבר לעבוד ב"שירות הבולאי" שם היה ממונה על ייצור הבולים שכולנו נהנינו מהם.
 
האתר כולל: סיפור חיים, עדויות, מפת מסלול חיים, פרטים על העיירה וורקוביץ',  הנסים בשואה,  התושייה והאומץ להמשיך לחיות בתקופה קשה ביותר.  על  החיים במחנות המעבר באיטליה, פרטים על הספר והערכות קוראים, מכתבים שנשלחו  לארץ לפני המלחמה ואחריה,  פרטים על מרדכי הצייר והבולאי, הנצחה, הספדים, מסעות שורשים לצ'כיה, וורקוביץ סנטה מריה דה לאוקה, וכמובן צילומים ותמונות מרשימות מכל תקופה. 
ציפי וטלאור (טובה), הבנות של מוטל וחנה קרופ בטוחות שמה שהחזיק את הוריהם בחיים בתקופת השואה וגם אחריה, עד מותם בגיל מופלג, הוא סיפור אהבתם זה לזה.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה